از خون جوانان وطن ... استاد شجریان

۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

حامیان مادران عزا در صف زندان


حامیان مادران عزا در صف زندان

ژیلا کرم زاده مکوندی، از حامیان مادران عزادار در مصاحبه با "روز" از احضار سه تن از حامیان مادران برای اجرای حکم به دادسرای اوین خبر داد و گفت که احضاریه او و دو حامی دیگر مادران را برای ضامن های آنها فرستاده اند.
خانم کرم زاده مکوندی به همراه لیلا سیف الهی و نادر احسنی، سه حامی مادران عزادار هستند که با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده اند و اکنون با قطعی شدن حکم محکومیت شان به دادسرای اوین احضار شده اند.
لیلا سیف الهی، پزشک و ژیلا کرم زاده مکوندی، هنرمند و شاعر است و 19 بهمن 88 در منازل خود بازداشت شدند، آنها پس از 34 روز با کفالت 50 میلیون تومانی آزاد شدند و شعبه 28 دادگاه انقلاب هر یک را به 4 سال حبس تعزیری محکوم کرد؛ حکمی که اکنون در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی که تا 5 سال قابل اجراست تبدیل شده است.
 نادر احسنی دیگر حامی مادران عزادار نیز 19 بهمن 88 بازداشت شد. او همان زمان به یک سال حبس محکوم شد و دوران محکومیت خود را سپری کرد. او اکنون مجددا به دو سال حبس محکوم شده است.
مادران عزادار که به مادران پارک لاله تغییر نام داده اند، مادران جانباختگان سي و يك سال گذشته هستند كه اعلام کرده اند از خون فرزندان شان نخواهند گذشت و خواهان محاكمه آمران و عاملان اعدام هاي فردي و دسته جمعي، كشتارهاي قومي و ديني، زندان، شكنجه، تجاوز، ترور، شبيخون به منازل، به خاك و خون كشيدن خوابگاه ها و... از دهه شصت تا كنون هستند.
مادران پارک لاله همچنین خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستند و اعدام را يك قتل سازمان يافته مي دانند و مخالف هرگونه قتلي با هر شكل و هر نامي از جمله سنگسار و قصاص مي باشند و خواهان لغو قانون مجازات اعدام هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر