از خون جوانان وطن ... استاد شجریان

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

اولیا: نمی‌شود برای دیگر کشورها نسخه دموکراسی بپیچیم و خودمان عمل نکنیم


چکیده :پندهای دلسوزان و نزدیکان امام شنیده نمی‌شود و به تذکرات‌شان توجه نمی‌شود. چرا دولت نرخ بیکاری را اعلام نمی‌کند و قانون‌گریزی افتخار شده است؟ چرا علی‌رغم سوگند به قانون اساسی، این قانون نقض می‌شود و حرمت صداقت از بین رفته و دروغ‌گویی زیاد شده است؟ اینکه برای دیگر کشورها، نسخه هر نفر یک رای را بپیچیم و برای خودمان بگوییم که نمایندگان با گرایش‌های سیاسی مختلف برابر نیستند، کار درستی نیست....

علی‌اکبر اولیا، نماینده مردم یزد، در آخرین نطقش در مجلس هشتم، از مردم حوزه انتخابیه‌اش به خاطر پوشاندن قبای نمایندگی بر تن او تشکر کرد و از آنها حلالیت خواست.
به گزارش خبرآنلاین، این نماینده از رویکرد دوگانه نسبت به دموکراسی در درون و برون از مرزهای کشور انتقاد کرد و گفت: اینکه برای دیگر کشورها، نسخه هر نفر یک رای را بپیچیم و برای خودمان بگوییم که نمایندگان با گرایش‌های سیاسی مختلف برابر نیستند، کار درستی نیست.
وی با اشاره به اینکه ۱۲-۱۳ سال پیش رهبری از استانداران خواستند تا خودشان را در معرض نقد مردم قرار دهند، افزود: امروز احساس می‌کنم که پندهای دلسوزان و نزدیکان امام شنیده نمی‌شود و به تذکرات‌شان توجه نمی‌شود. چرا علی‌رغم سوگند به قانون اساسی، این قانون نقض می‌شود و حرمت صداقت از بین رفته و دروغ‌گویی زیاد شده است؟
اولیا با طرح این سوال که «چرا دولت نرخ بیکاری را اعلام نمی‌کند و قانون‌گریزی افتخار شده است»، از بی‌توجهی به گزارشات دیوان محاسبات از تخلفات دولت انتقاد کرد و متذکر شد: خیلی از مردم تبعیت محض ندارند و از امامان‌شان آموخته‌اند که باید اول حق را شناخت و بعد صاحب حق را ولو اینکه روزی صدبار اللهم عجل لولیک الفرج بخواند! الگوی ما امام علی(ع) است که ۲۵ سال منتظر حکومت بود و این حکومت برایش بی‌ارزش بود.
نماینده اصلاح‌طلب یزد در پایان از اصناف مختلف خواست تا کار انتخابات را به سیاسیون واگذار نکنند و در انتخابات شرکت کنند.http://www.kaleme.com/1390/08/29/klm-80787/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر