از خون جوانان وطن ... استاد شجریان

۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

جلوگیری از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت در شهرهای مختلف کشور



در ادامه فشارها بر اهل سنت ایران، همانند سال های اخیر، نیروهای امنیتی از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت در برخی کلان شهرهای کشور، جلوگیری کردند.
به گزارش سنی آنلاین، پلیس امنیت در تهران با مراجعه به مکانهای معیّن برای برگزاری نماز عید، از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت ممانعت به عمل آورد.
همچنین در برخی دیگر از کلان شهرهای کشور، مانند اصفهان، نیز با وجود مراجعات مکرّر مردم اهل سنت این شهرها و تقاضای مجوز برای برگزاری نماز عید، با اقامه نماز عید قربان مخالفت شده است.
این برخوردها باعث شد که مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه های عید قربان آن شهر، با انتقاد از ممانعت از برگزاری نماز عید اهل سنت در برخی کلان شهرها مانند تهران و اصفهان، گفت: وقتی می شنویم که در کشوری که افتخار نظام اسلامی را داراست، از برگزاری نماز عید قربان اهل سنت در بسیاری از کلان شهرها ممانعت به عمل آمده است، شرمنده می شویم؛ این در حالی است که در هیچ کشوری در دنیا، شیعیان را از ادای نماز عید و جمعه منع نمی کنند.
اهل سنت ایران، از داشتن مساجد در کلان شهرها محروم بوده و به ناچار نمازهای عید و جمعه خود را در منازل استیجاری برگزار می کنند، که متاسفانه از سال گذشته از برگزاری نماز عید در این اماکن نیز جلوگیری شده و حتی برخی از این نمازخانه ها پلمب شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر