از خون جوانان وطن ... استاد شجریان

۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

به دنبال پخش قسمت دوم مصاحبه کروبی با رسا, فاطمه کروبی دوباره در حصر قرار گرفت

به گزارش منابع خبری  در تهران٬ فاطمه کروبی٬ همسر مهدی کروبی٬ از ۳ روز پیش مجددا همراه همسر خود در حصر قرار گرفته است. وی به همراه مهدی کروبی در منزلی در منطقه قیطریه ساکن شده‌اند.

آن‌گونه که منابع خبری اعلام کرده‌اند٬ فاطمه کروبی از سه روز پیش مجددا به حصر رفته است و ارتباط وی با فرزندان و آشنایان خویش قطع شده است. وی پیش از این برای مدت کوتاهی ابتدا برای پیگیری مسایل درمانی و سپس برای پیدا کردن مکانی مناسب برای مهدی کروبی از حصر خارج شده بود.
مهدی کروبی از روز ۲۵ بهمن سال گذشته همراه با میرحسین موسوی٬ توسط نیروهای امنیتی در حصر قرار گرفته‌اند. این اتفاق پس از برگزاری راه‌پیمایی در حمایت از اعتراضات مردم تونس و مصر رخ داد که به دعوت موسوی و کروبی برگزار شده بود.
کروبی در این مدت در منزلی حصر شده بود که نیمی از آن متعلق به افراد دیگری بود و به دلیل حضور نیروهای امنیتی٬ این افراد قادر به سکونت در این آپارتمان نبودند. این مساله باعث شد که مهدی کروبی درخواست انتقال مکان حصر خود را بدهد. نیروهای امنیتی به همین دلیل اقدام به آزادی فاطمه کروبی کردند تا محلی مناسب برای سکونت مهدی کروبی مهیا شود.
کروبی اکنون در منزلی در حوالی قطیریه نگهداری می‌شود و گفته می‌شود که هزینه اجاره این منزل نیز توسط خود کروبی پرداخت می‌شود. وی در این مدت شرایط بسیار دشواری را در حصر پشت سر گذاشته است.
فاطمه کروبی پس از آزادی موقت٬ با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی٬ رییس قوه‌قضاییه٬ به تشریح وضعیت مهدی کروبی پرداخته و با اشاره با این مساله که «ساواک نیز با مهدی کروبی چنین رفتاری نکرده بود»٬ شرایط حبس کروبی را «دشوارتر از سلول انفرادی» دانسته بود.
وی در نامه خود اضافه کرده بود: «آقای کروبی طی ۲۱۰ روز گذشته از حقوق اولیه یک زندانی نظیر حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و … برخوردار نبوده است.»
خبر بازگشت فاطمه کروبی به حصر در حالی منتشر می‌شود که طی روزهای گذشته برخی سایت‌ها اقدام به انتشار اخباری از جانب وی کرده بودند. این خبرها از سوی سایت سحام‌نیوز – سایت رسمی حزب اعتمادملی به دبیرکلی مهدی کروبی – و همچنین حسین کروبی – فرزند مهدی کروبی – تکذیب شد.
فاطمه کروبی وضعیت جسمی همسر خود را بر اثر این فشار «در خطر» توصیف کرده و خواستار «معاینه ایشان توسط پزشکان مستقل و مورد اعتماد خانواده» شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر