از خون جوانان وطن ... استاد شجریان

۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت، کشور را نیازمند به واردات گوشت کرده است


چکیده :میزان واردات گوشت به کشور در حدود ۱۰۰هزار تن به صورت سالانه است. بر اساس ماده ۱۶ قانون بهره وری بخش کشاورزی و همچنین سند چشم انداز بیست ساله،ایران باید به خودکفایی در تولید گوشت قرمز می رسید که تا به امروز نه تنها این مهم تحقق نیافته است که به کشوری وارد کننده نیز تبدیل شدیم. واردات گسترده گوشت به کشور جای سوال دارد و دولتمردان باید درباره این موضوع و بی توجهی به قوانین موجود در کشور پاسخگو باشند....

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس میزان واردات گوشت به کشور را در حدود ۱۰۰هزار تن به صورت سالانه اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین موجود دولت موظف بود تا شرایط را برای خودکفایی در تولید گوشت مهیا کند اما هم‌اکنون برای تأمین نیاز کشور به واردات گوشت نیازمندیم و دولت باید پاسخگو باشد.
عباس رجایی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: اگر چه حجم گوشت قرمز وارداتی به کشور بالا است ولی این به معنی تبدیل شدن ایران به بزرگترین وارد کننده گوشت از برزیل نیست.
نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه هم اکنون با خودکفایی با تولید گوشت در کشور فاصله بسیار داریم که برای تأمین نیاز کشور باید میزان قابل توجهی گوشت وارد کنیم.
وی با بیان اینکه کیفیت گوشت وارداتی باید با دقت بررسی و نظارت شود، گفت: تنها مرجع بررسی کیفیت گوشت وارداتی به کشور سازمان دامپزشکی است و این نهاد باید بر تمام محموله های گوشت های وارداتی به کشور نظارت کند.
رجایی با انتقاد از عدم تحقق اهداف کشور در خودکفایی تولید گوشت، گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون بهره وری بخش کشاورزی و همچنین سند چشم انداز بیست ساله،ایران باید به خودکفایی در تولید گوشت قرمز می رسید که تا به امروز نه تنها این مهم تحقق نیافته است که به کشوری وارد کننده نیز تبدیل شدیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید گوشت قرمز در کشور نزدیک به ۹۰۰ هزار تن است و در حدود ۱۰۰هزار تن نیز برای تأمین نیاز داخل از کشورهای مختلف به ویژه برزیل وارد می‌شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: با توجه به قابلیت ها وظرفیت های چشمگیر در ایران، واردات گسترده گوشت به کشور جای سوال دارد و لذا دولتمردان باید درباره این موضوع و بی توجهی به قوانین موجود در کشور پاسخگو باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر